Ik krijg veel vragen van vrouwen die nu verplicht vanuit huis werken, met vaak nog wat kids en/ of een partner om zich heen. Zij geven aan dat hun broek per dag strakker komt te zitten omdat ze nu én niet naar de sportschool kunnen, én geen regelmaat hebben in hun eetpatroon én het gezellig willen maken met snacks voor de televisie. Iemand verwoorde het als “Corona-vet”.
Daar komt nog een beetje onzekerheid, stress, en vervelingen misschien zelfs angst bij waardoor uit pure frustratie méér gesnaaid wordt.
Ik denk dat het nu belangrijk is om te blijven zoeken naar mogelijkheden om deze tijd zo gezond en fit mogelijk door te komen.
Door 40 minuten per dag te wandelen, fietsen of joggen breng je je verbranding voor de hele dag naar een hoger niveau. De voorwaarden hierbij zijn: licht versnelde ademhaling, licht transpireren en licht verhoogde hartslag. Dat moet niet zo moeilijk zijn toch?
Woon je in de stad of kun je door omstandigheden weinig bewegen of niet naar buiten? Online vind je heel veel trainings-programma’s voor thuis. Bijgaande workout kun je langzaam uitbreiden , te beginnen bij 10 herhalingen per oefening. Wanneer dit je gemakkelijk af gaat ga je naar 12 herhalingen, dan 15x dan 18 x etc. Je zal zien dat je steeds lekkerder in je vel gaat zitten !
Bedenk dat de samenstelling van je lichaam voor 70% te maken heeft met je voeding en voor 30% met beweging. En hou bij iedere bewegingsvorm buiten de deur de richtlijnen van het RIVM aan en blijf alsjeblieft bij elkaar uit de buurt.
Take care !